Tuesday, January 30, 2007

Vision

Jag har sedan tonåren missbrukat alkohol och för drygt ett halvår sedan lyckades jag bryta denna trend och har därefter varit helt alkoholfri. Förutom ett mkt välplanerat s.k. återfall. Nu kommer jag att vara helt alkoholfri åtminstone ett halvår till. Jag vill inte köpa sjukdomsbegreppet, som så fyndigt kallas "alkoholist", rätt av. Jag vill därför försöka att gå till botten med denna fråga som så många med mig ställer sig. Varför missbrukar jag alkohol ? Och framförallt går det att hitta orsak/er till varför jag missbrukar alkohol och isåfall går det att "lösa upp" dessa orsaker och därefter hantera alkohol utan missbruk ?
Jag har försökt att söka information på nätet utan speciellt bra resultat. Därför har jag nu bestämt mig för att genom denna blog, försöka skapa ett forum med fokus på att lära mig mer om hur personer har lyckats bryta ett missbruk och därefter kunnat hantera alkohol på ett positivt sätt.
Det ska bli spännande att se vad detta spontana blog-försök leder till.

No comments: